Siilisoftware sivusto on ollut olemassa jo 16 vuotta. Se on pitkä aika internetin historiassa, kun useat muut sivustot ovat lakkauttaneet toimintansa jo aikoja sitten, niin siilisoftware sivusto on edelleenkin olemassa. Olemassaolo ei tietysti tarkoita, sitä että sivustolla olisi toimintaa pelikehityksen kannalta, mutta .fi sivusto on edelleen internetin maailmassa. Siilisoftwaren ensimmäinen sivusto, joka oli .com päätteinen domain menetettiin B-luokan palveluntarjoajan takia ja sivusto pakotettiin jatkamaan .fi päätteisellä domainilla. Jos näin ei olisi käynyt, olisi joka tapauksessa sivustolle otettu suomalainen mirror sivusto.
Sivuston pelit ovat taas suurin osa olleet olemassa jo melkein 20 vuotta jollain tasolla, joka on myös pitkä aika internetin historiassa. 20 vuotta sitten monet sosiaaliset mediat olivat vasta ihan alkutekijöissään, eikä mitään Google Play kaupan tyylisiä paikkoja ollut olemassa. Tämä hankaloitti suuresti pelien kehittymistä myöhemmässä vaiheessa ja sitä, että peleistä olisi tullut pääasiallista työtä. Valitettavasti pelejen tekemisellä ei tuohon aikaan voinut tienata rahaa helpolla.
Todennäköisesti pelejä tehtäisiin vieläkin, jos jotain Google Play kaupan tyylistä olisi ollut olemassa siihen aikaan. Pelejen mainostus ja jakelu tapahtui ennen 2005 pelkästään sivustojen ja viidakkorummun kautta ja tämä rajoitti suosion määrää. Lisäksi yksi hankaloittava tekijä oli, että pelit oli tehty suomeksi, koska levikkiä ei koskaan ajateltu ulkomaille. Internetin alkuaikoina myös nettikasino ja sen pelaaminen oli alkutekijöissään, ja vain suuret toimijat pitivät alaa yllä. Myöhemmässä vaiheessa Google Play kaupan pelien taso on noussut niin vaativaksi, että mukaan kilpailuun on hankala päästä. Se ei onnistu helposti yhden miehen voimin, vaan se vaatii tiimiä, aikaa ja rahaa. Pääasiallisen työn ja sivutoimisten töiden takia pelejen kehitys tuolle tasolle on lähes mahdoton tehtävä. Se vaatisi todella paljon aikaa ja päivätöiden siirtämistä pelien kehittämiselle ja ansiotulojen menetystä. Pelin kehittäminen olisi siis riskialtista touhua, koska jos peli ei tuottaisi rahaa, olisi hankalassa tilanteessa. Jos peli taas tuottaisi, olisi se hieno asia, mutta se vaatisi taas jatkokehittämistä ja uusien pelien luomista, jotta rahantulo olisi jatkuvaa.
Pelien kehittäminen nykypäivänä
Pelien kehitys on nykyään erilaista. Peliä ei tarvitse välttämättä koodata kokonaan täysin itse, vaan siinä voidaan käyttää erilaisia lisäosia, komponentteja ja muita kehitystä helpottavia asioita. Yksi hyvä esimerkki tällaisesta ohjelmistosta on Unity. Unity on ilmainen pelimoottori, joka sisältää valtavan määrän lisäosia. Oman pelin perusteet voidaan tehdä pelimoottoriin lataamalla joko ilmaisia lisäosia, tai ostamalla Unityn kaupasta myytäviä lisäosia. Monien lisäosien hinta on suhteellisen alhainen.
Unity on kelpo pelintekoväline, mutta siinä on kuitenkin samat ongelmat. Se vaatii aikaa, rahaa ja tiimiä. Ongelmaa ei onnistu ratkomaan yhden miehen voimin, vaan tiimissä on oltava koodareita. Muuten aika ei riitä ja työmäärä kasvaa valtavaksi. Yksi vastaava kokeilu tuli tehtyä joskus 2010 kohdalla joka näytti erittäin lupaavalta. Kaikki näytti alkuun muodostuvat todella helposti, peli oli hienon näköinen ja kaikki vaikutti hyvältä. Sitten tuli graafiset ongelmat, pelimoottori muuttui liian raskaaksi, koodaus oli toteutettu huonosti ja muitakin ongelmia oli. Lopuksi joutui toteamaan, että koko peli olisi pitänyt koodaa täysin uusiksi, joka lannisti ja pakotti jättämään pelin tekemisen kesken. Harmittava takaisku, joka onnistuessaan olisi voinut jatkaa taas Siilisoftwaren pelien kehittämistä uudelleen.